Minnen är det som kommer förfölja dig..

Har du någon gång känt att ditt omedvetna leker med dig? Du kommer ihåg saker du inte visste, du kopplar dofter till personer du inte trodde du egentligen tänkte på. Du lyssnar på låten och ser samma syn som du såg då, känner samma känslor? Det är ditt omedvetna som är framme. Ibland älskat och ibland hatat. Det spelar ingen roll, det kommer fram lite titt som tätt i alla fall. Det gjorde det för mig igår. Kväll/natt.. kalla det vad ni vill, men fel tillfälle var det vilket som.. 

Klockan var runt halv 2... Jag hade satt musiken på repeat och med högsta volym i öronen hade jag halvsomnat. Samma låtar hade i och för sig upprepats ett x antal gånger också, eftersom jag hade legat där, just i samma possition nerbäddad i sängen i några timmar. Hade tänkt att somna till musiken, men hade bara inte gjort det ännu. När låten kom. Jag blev klarvaken, slände bort hörlurarna och kände att vilken sekund som helst skulle alla minnena komma. Jag kom ihåg hur han hade suttit med gitarren i sin famn. Sagt att låten var vår, att allt den representerade var beskrivning av oss och börjat spela. men allt var bara en lögn. Ingen kan känna det jag kände. Inte kan jag förklara det för någon annan och det får jag leva med. Man kan inte fly från varken sanningen eller minnena, dem kommer ändå komma åt dig förr eller senare. Försök att inte tänka på det nu, men förr eller senare kommer du inte kunna fly.

Thats the way things goes     
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0